Optimistklubben

Om Optimistklubben

Optimistklubbens fornemste opgave er at fastholde medlemmerne i klubben og vi vægter det sociale klubliv meget højt. Dette gøres bl.a. ved, at alle medlemmer uanset handicap og medlemmer som ikke har tid eller lyst til at spille mere end 9 huller, mulighed for at spille jævnligt. Vi tilbyder en ugentlig og uhøjtidelig turnering.

Vi spiller flere former for spil og vi spiller undertiden også 18 huller. Der varieres mellem spil på For 9 og Bag 9.

Efter spillet, samles vi på terrassen og hygger. Grillpølser eller andet er på menuen og herefter er der præmieoverrækkelse.

Udover de faste spilleraftener, tilbyder vi spil på andre baner, spil på par 3 banen, weekend tur, turnering i samarbejde med Nordvestjysk Golfklub og andre spændende tiltag. Undertiden bliver optimisterne også indbudt af de andre klubber-i-klubben til at deltage i deres turneringer.

Ca. 1. oktober holder vi sæsonafslutning, hvor vi spiller 18 huller og har efterfølgende fest.

Spilledage: Torsdage kl. 18 – dog kl. 17 eller 17.30 i den mørke tid.

Spillerne tilmelder sig på Golfbox generelt senest onsdag kl. 14.30. Der kan forekomme tidligere tilmeldingsfrister. Dette er vigtigt, da vi bestiller pølser m.m. efter antal tilmeldinger.

Efter tilmeldingsfristens udløb, sammensættes spillerne på de forskellige huller. Dette sker automatisk, så man kommer til at spille med mange forskellige.

På GOLFBOX kan man i løbet af onsdagen se med hvem og hvilket hul, man skal starte på. Man får endvidere tilsendt en mail.

Spillerne som starter på hul 1, står for det praktiske med at grille pølser og tilbehør og sluttelig oprydning.

Efter alle turneringer bliver spillerne reguleret – derfor SKAL alle spillere aflevere scorekort efter matchen.

Spiller som står først på scorekortet er ansvarlig herfor.

Prisen for deltagelse er normalt kr. 40,- pr. aften.

Vi opfordrer alle til at blive til efter præmieuddelingen – præmier kun til spillere der er til stede.

Præmiegrupper og teesteder:

GruppeTeested MændTeested Damer