Ansvarsområder
Ansvarsområder
Udover de udvalgsbestemte opgaver arbejder de forskellige bestyrelsesmedlemmer med følgende opgaver, hvoraf en del er projektagtige specialopgaver – April 2022
Udover de udvalgsbestemte opgaver har de forskellige bestyrelsesmedlemmer disse.
Ansvarsområder og opgaver for de enkelte bestyrelsesmedlemmer
Formanden Claus B.S. Hansen:
Ledelse af ledelsen
Formand for forretningsudvalget
Kontrakter med alle ansatte
Allans direkte foresatte
Godkende betalinger
Medarbejderudviklingssamtaler med sekretær og chefgreenkeeper
“Nurse” storsponsorerne, kommunen
Taler ved standerhejsning mv.
Ansvarlig for klubudvikling
Kontakt til Juniorudvalget
Ansvarlig for planlægningen og gennemførelsen af bestyrelsesmøder og generalforsamlinger
Præmieoverrækkelse ved klubmesterskaberne
Deltage i DGU’s regions- og repræsentantskabsmøder
Repræsentere klubben ved møder med naboklubber, Fritidssamvirket mv., Golfring Limfjorden og Golfring Vest
Kontakten til ”klubberne i klubben”
Arbejdsopgaver – Årshjul
Jan-februar: Møde med juniorudv., forberedelser til generalforsamling, forslag fra medlemmer
senest 15.februar, indkaldelse, kandidater til bestyrelsen.
Marts: Gennemføre generalforsamling og konstituere bestyrelsen, medarbejderudviklingssamtaler
April: Deltage i forårsklargøringsdagen, Tale ved standerhejsning, møde de nye medlemmer
Maj: Hjælpe ved 1. og 5.klassers besøg i klubben
Juni – august: Deltage i sponsormatcher ellers ingen specifikke formandsopgaver ud over den daglige ledelse
September: Overrække præmier ved klubmesterskaberne Oktober-november: DGU´s regionsmøde, møder i Golfring Limfjorden, Golfring Vest og med naboklubberne, møde med Klubberne i klubben. Forberedelse af Klubudviklingsdagen December: Klubudviklingsdagen (1. lørdag i december) og endelig julegaver til personalet.
Ansvarsområder for Jørgen Bak
Formand Matchudvalget
Medlem af Baneudvalget
Medlem af Handicap- og Regeludvalget
Arbejdsopgaver Årshjul for Matchudvalget
Sept/okt
Bestille præmier til klubmesterskaber
Indgravering af pokaler
Få klubmesterskabsskiltene opdateret (hjælp fra Ole Christoffersen)
Nov/dec
Møde med matchudvalg – Evaluering – samt forhåndsplanlægning af matcher
Kontakte sponsorer vedr. næste års matcher
Udarb. Opslag til limfjordsgolf/regionsgolf både til klubhus og mail til medlemmer (klubkoordinator)
Januar
Melde hold til Limfjordsgolf/regionsgolf
Feb-apr
Lave endelig aftale med matchsponsorer/kontrakter.
Møde i matchudvalg med henblik på fastsættelse af matcher. Hvor der laves plan over hjælpere og turneringsansvarlig.
Apr-sept
Udsende opslag på div. matcher facebook/mail/hjemmeside
Afvikling af matcher, afhente præmier mm
Hjælpe i begynderudvalg, afvikling af div. arrangementer (Golfens dag, spil med dag osv) være tilstede ved opstart, træning, regelundervisning, begyndermatcher.
Ansvarsområder for Mariann Kortbæk:
Sekretær med ansvar for referater af bestyrelsesmøder
Formand for Husudvalget
Medlem af Velfærdsudvalget
Arbejdsopgaver fordelt over hele året
kontakt til rengøringspigen og de forskellige ”Klubhushold”, bestille rengøringsartikler m.m., tørre borde af og tømme askebægre udenfor, vande blomster 1 x ugentligt (i vintersæsonen), vaske tøj, tømme vaskemaskine m.m., være tovholder for sociale arrangementer, sekretærarbejde. og mange andre opgaver, der kommer løbende
”Klubhusholdenes” opgaver:
Bagskabsrummet: Fejning: Villy Nielsen
Buggierummet: Glatning af grus, oprydning, fjerne fuglereder, maling og vask af biler.
Vaskepladsen: Vask af biler. Rensning af kloak (for stenmel) og rist – mest forår og
efterår. (tidl. Gunnar) samt fejning. Rengøring af vaskene.
Indsamling af affald: Annelise og Gunnar. Efter behov
Vask af vinduer: Hold anført af Esther Steffensen
Udenomsarealer: Hækklipning, holde stier og kanter, lugning, buskrydning, rengøring
omkring skiltene, (par3-banen?) holde legepladsen, fejning af
fliser, skorenser, udslagsmåtter og udslagshus.
Mandagsherrerne: Tommy, Oscar og Jens Jørgen.
Selve klubhuset: Rengøring ca 2 x 2 timer (skolepige).
Terrassen: Stille stolene på terrassen på plads – Frede Bech
Ansvarsområder for næstformanden Walther Mikkelsen:
Formand for baneudvalget
Chefgreenkeeperens foresatte
Kontaktperson til SNG
Deltage i møder i Golf ringene Vest og Limfjorden
Deltage i DGU’s regions- og rep. Møder
Deltage i SNG-møder og mødet med naboklubberne
Formålet med baneudvalgets arbejde
- At indrette banen, så den er interessant at spille for de, der til daglig bruger banen, og således at spillerne også får en naturoplevelse.
- At forestå banens drift, vedligeholdelse på en økonomisk og miljømæssig forsvarlig måde samt fremkomme med forslag til banens udvikling.
Opgaver for Baneudvalget
* Påse at de for området udarbejdede budgetter overholdes, og at
de afsatte beløb anvendes i henhold til de afsatte formål.
- Forhandle løn og andre ansættelsesvilkår med chefgreenkeeperen (her inddrages
klubbens formand), greenkeepere, assistenter og elever og indstille deres
ansættelse til bestyrelsen.
- Baneudvalget skal sikre, at lovmæssige og sædvanlige forpligtigelser over for
ansatte overholdes, og føre tilsyn med personalets forhold i øvrigt.
- Udøve en arbejdsgivers instruks- og kontrolbeføjelser over for chefgreenkeeperen
og iagttage, at chefgreenkeeperen er de øvrige ansattes overordnede, og at alle
instrukser til dem alene kommer fra ham.
- Sikre lovmæssige og forsvarlig sikring og udstyring af maskiner, samt opbevaring og
anvendelse af kemikalier og brændstoffer.
- Baneudvalget skal løbende sikre en langsigtet udviklingsplan for banens standard.
- I samarbejde med chefgreenkeeperen udarbejde forslag til flerårige handlingsplaner
med tilhørende budgetter for banernes pasning, kvalitetsforbedring og eventuelle
ændringer, for vedligeholdelse af maskiner, uddannelse af personale og sædvanligt
indkøb af maskiner og materialer til banens pasning.
* Bistå chefgreenkeeperen i samarbejde med det øvrige personale med
tilrettelæggelse af måneds- og ugeplaner for banearbejdets udførelse, og bl.a.
ved kontrol af arbejdssedler kontrollere, at arbejdet udføres.
* Baneudvalget skal sikre en nøjagtig registrering af den foretagne såning, sprøjtning,
gødskning og vanding på banens forskellige områder.
- Baneudvalget skal løbende sammen med chefgreenkeeperen vurdere
maskinparkens og banens stand og iværksætte de fornødne arbejder for at
opretholde den ønskede standard.
- Godkende og attestere alle nyindkøb og indkøb til banen på over
15.000 kr.
- Sikre sig, at medlemmerne og de øvrige udvalg orienteres om banearbejdet og
eventuelle ændringer i den spillemæssige stand forårsaget af arbejde,
herunder lukning af banerne eller dele af denne på grund af reparationer eller
vejrforhold. Evt. lukning skal oplyses på klubbens hjemmeside.
- Baneudvalget skal sørge for, at banepersonalet løbende får mulighed for at
dygtiggøre sig ved intern læring, deltagelse i kurser, årsmøder mv.
- Baneudvalgets medlemmer skal holde sig ajour med udviklingen inden for
banepasning, maskiner mm. eventuelt sammen med greenkeeperstaben.
Supplerende bemærkninger til ovenstående opgaver.
For at sikre en løbende forløb at baneudvalgets opgaver, er det vigtigt, at den afgående baneudvalgsformand overdrager at materiale, såsom rapporter, beretninger, regnskaber, budgetter, planer, arbejdssedler mv
Ansvarsområder for kassereren Hans Henrik Ebbesen:
Godkende betalinger i samarbejde med formanden
Stikprøvevis kontrollere den daglige bogføring
Foretage budgetopfølgning
Klargøre til regnskabsaflevering
Samarbejde med revisorerne
Udarbejde forslag til budget
Medlem af Eliteudvalget
Medlem af forretningsudvalget
Arbejdsopgaver
Moms:
halvårlig afstemning og indberetning til SKAT
Udarbejdelse af opgørelse omkring fradrag for fællesomkostninger, indgående moms
- 8A, hjælp Allan angående ansøgning og opgørelse til SKAT samt kontakt erklærende revisor
Løbende møder med Allan omkring regnskab og budget samt budgetopfølgning,
Ansvarsområder for Jan Hansen:
Formand Begynderudvalget
Formand for sponsorudvalget
Årshjul begynder-/rekrutteringsudvalg
Januar/februar
Sammensætte/supplere udvalg
Planlægge rekrutteringstiltag / markedsføring
Afstemme træningsstart med træner
Marts
Igangsætning af rekrutteringstiltag (annoncering/FB m.m.)
”Spil med” – klubmedlemmers rekruttering – planlægges/gennemførelse primo april
Detailplan for begynderhold-datoer / kalender
Forberede/sammensætte begynderhold – info til begyndere
April / maj
Begynderopstart: indmeldelser / kaninfører/mentor tilknytning / klargøre/supplere låneudstyr / tilstedeværelse ved træninger/info materiale til begyndere/afstemme regelundervisning i forbindelse med træninger/separat?
Golfens dag / sammensætte hjælperhold / aktiviteter / træner – afvikle Golfens Dag – opfølgning i forhold til begynderdeltagelse / indmeldelser
Løbende: begynderes handicap regulering – spil med mentor/kaninfører på par 3 bane/stor bane/i optimistklub
Juni / juli
Evt. Flere begynderhold? – som april / maj begynderopstart
Koordinering med optimistklub / overlevering af begyndere til optimistklub
August/sept/okt
Opfølgning overfor begyndere sammen med optimistklub / begyndermatche m.v.
Nov/dec.
Evaluering
Sponsorudvalg – Årshjul:
Januar/februar
Afslutte sponsor-genforhandlings-aftaler med udløb 31.12.
Afstemme evt. korrektioner med sekretariat (ajourføre regneark med sponsoroversigt)
Marts/april
Fastlægge sponsormatch datoer / evt. company days datoer
Maj
Detailplan for gennemførsel / invitationer sponsormatch
Juni/juli
Gennemføre sponsormatch 1+2
Gennemgang af 30.6. sponsoraftaler og evt. genforhandling
Ajourføring af regneark med sponsoraterne
August/sept
Sponsormatch 3 – company days
Nov./dec.
Genforhandling af hovedsponsoraftale
Gennemgang / genforhandling af sponsoraftaler med udløb 31.12.
Budget sponsorindtægter
Løbende/ad hoc
Afdække / kontakt / møder sponsoremner
Indkalde / afholde sponsorudvalgsmøder
Afdække sponsormuligheder for indkommende forespørgsler
Afsøge/ansøge fonds-/støttemuligheder
2022 – sponsorkontakt ved. projekt ’ny skiltning’ / sponsortavler m.m.
Ansvarsområder for Evan Søe:
Medlem af baneudvalget
Medlem af og Handicap- og Regeludvalget
Arbejdsopgaver – fordelt over året
Baneudvalgsmøder ca. 3 timer ad gangen (i arbejdstiden)
Specialopgaver som indkøb og opstilling af boldvasker
Race to Himmerland: det foregik over en uge med nærmeste hul på hul 10. Sedler i kassen hver dag og melde resultaterne ind.
Djævlegolf: Formøde med Sydthy og NVG. + afvikling fra kl. 04.00
Derudover forestå regelundervisningen af nybegyndere. Opgaven her er at afklare spørgsmål omkring golfregler, lokale regler mv.
Undervisningsplan 1. lektion foregår på par 3 banen, varighed ca. 2 timer
Starter på teestedet. Out pæle, Provisorisk bold, Fri drop af skilte, bænker og skraldespande osv. Navne på græstyper: Rough – Semi rough – Fairway – Forgreen – Green.
Regler i bunker & Green, Færdsel på og omkring Green, Oprettelse af nedslagsmærker på green. Sucker, Tilfældigt vand, Strafområde og drop fra disse med og uden straf, Forskellige farvede pæle.
- lektion Foregår på hul 10 & 11. Varighed ca. 1.5 time.
Teestedet (Skilte på teestedet.), Drop ved søen, Ingen gennemgang mellem sø / bunker og green, Miljøfølsomt område på hul 11, Evt. spørgsmål til undervisningen fra 1 og 2. lektion.
Handicap- og Regeludvalget
- Klubbens højeste myndighed omkring golfregler, herunder lokalreglerne
på klubbens baner.
- Afgør tvivlsspørgsmål omkring handicapreguleringen.