Ansvarsområder
Ansvarsområder
Udover de udvalgsbestemte opgaver arbejder de forskellige bestyrelsesmedlemmer med følgende opgaver, hvoraf en del er projektagtige specialopgaver – April 2023
Udover de udvalgsbestemte opgaver har de forskellige bestyrelsesmedlemmer disse.
Ansvarsområder og opgaver for de enkelte bestyrelsesmedlemmer
Formanden Claus B.S. Hansen:
Ledelse af ledelsen
Formand for forretningsudvalget
Kontrakter med alle ansatte
Allans direkte foresatte
Godkende betalinger
Medarbejderudviklingssamtaler med sekretær og chefgreenkeeper
“Nurse” storsponsorerne, kommunen
Taler ved standerhejsning mv
Ansvarlig for klubudvikling
Kontakt til Juniorudvalget
Ansvarlig for planlægningen og gennemførelsen af bestyrelsesmøder og generalforsamlinger
Præmieoverrækkelse ved klubmesterskaberne
Deltage i DGU’s regions- og repræsentantskabsmøder
Repræsentere klubben ved møder med naboklubber, Fritidssamvirket mv., Golfring Limfjorden og Golfring Vest
Kontakten til ”klubberne i klubben”
Arbejdsopgaver – Årshjul
Jan-februar: Møde med juniorudv., forberedelser til generalforsamling, forslag fra medlemmer senest 15.februar, indkaldelse, kandidater til bestyrelsen.
Marts: Gennemføre generalforsamling og konstituere bestyrelsen, medarbejderudviklingssamtaler
April: Deltage i forårsklargøringsdagen, Tale ved standerhejsning, møde de nye medlemmer
Maj: Hjælpe ved 1. og 5.klassers besøg i klubben
Juni – august: Deltage i sponsormatcher ellers ingen specifikke formandsopgaver ud over den daglige ledelse
September: Overrække præmier ved klubmesterskaberne Oktober-november: DGU´s regionsmøde, møder i Golfring Limfjorden, Golfring Vest og med naboklubberne, møde med Klubberne i klubben. Forberedelse af Klubudviklingsdagen December: Klubudviklingsdagen (1. lørdag i december) og endelig julegaver til personalet.
Ansvarsområder for Jørgen Bak
Formand Matchudvalget
Medlem af Baneudvalget
Medlem af Handicap- og Regeludvalget
Handicap- og Regeludvalget
- Klubbens højeste myndighed omkring golfregler, herunder lokalreglerne
på klubbens baner.
- Afgør tvivlsspørgsmål omkring handicapreguleringen.
- Mødes efter behov
Arbejdsopgaver Årshjul for Matchudvalget
Sept/okt
Bestille præmier til klubmesterskaber
Indgravering af pokaler
Få klubmesterskabsskiltene opdateret (hjælp fra Ole Christoffersen)
Nov/dec
Møde med matchudvalg – Evaluering – samt forhåndsplanlægning af matcher
Kontakte sponsorer vedr. næste års matcher
Udarb. Opslag til limfjordsgolf/regionsgolf både til klubhus og mail til medlemmer (klubkoordinator)
Januar
Melde hold til Limfjordsgolf/regionsgolf
Feb-apr
Lave endelig aftale med matchsponsorer/kontrakter.
Møde i matchudvalg med henblik på fastsættelse af matcher. Hvor der laves plan over hjælpere og turneringsansvarlig.
Apr-sept
Udsende opslag på div. matcher facebook/mail/hjemmeside
Afvikling af matcher, afhexzc-ente præmier mm
Hjælpe i begynderudvalg, afvikling af div. arrangementer (Golfens dag, spil med dag osv.) være tilstede ved opstart, træning, regelundervisning, begyndermatcher.
Ansvarsområder for næstformanden Walther Mikkelsen:
Formand for Baneudvalget
Medlem af Sponsorudvalget
Chefgreenkeeperens foresatte
Deltage i møder i Golf ringene Vest og Limfjorden
Deltage i DGU’s regions- og rep. Møder
Deltage i mødet med naboklubberne
Formålet med baneudvalgets arbejde
- At indrette banen, så den er interessant at spille for de, der til daglig bruger banen, og således at spillerne også får en naturoplevelse.
- At forestå banens drift, vedligeholdelse på en økonomisk og miljømæssig forsvarlig måde samt fremkomme med forslag til banens udvikling.
Opgaver for Baneudvalget
* Påse at de for området udarbejdede budgetter overholdes, og at
de afsatte beløb anvendes i henhold til de afsatte formål.
- Forhandle løn og andre ansættelsesvilkår med chefgreenkeeperen (her inddrages
klubbens formand), greenkeepere, assistenter og elever og indstille deres
ansættelse til bestyrelsen.
- Baneudvalget skal sikre, at lovmæssige og sædvanlige forpligtigelser over for
ansatte overholdes, og føre tilsyn med personalets forhold i øvrigt.
- Udøve en arbejdsgivers instruks- og kontrolbeføjelser over for chefgreenkeeperen
og iagttage, at chefgreenkeeperen er de øvrige ansattes overordnede, og at alle
instrukser til dem alene kommer fra ham.
- Sikre lovmæssige og forsvarlig sikring og udstyring af maskiner, samt opbevaring og
anvendelse af kemikalier og brændstoffer.
- Baneudvalget skal løbende sikre en langsigtet udviklingsplan for banens standard.
- I samarbejde med chefgreenkeeperen udarbejde forslag til flerårige handlingsplaner
med tilhørende budgetter for banernes pasning, kvalitetsforbedring og eventuelle
ændringer, for vedligeholdelse af maskiner, uddannelse af personale og sædvanligt
indkøb af maskiner og materialer til banens pasning.
* Bistå chefgreenkeeperen i samarbejde med det øvrige personale med
tilrettelæggelse af måneds- og ugeplaner for banearbejdets udførelse, og bl.a.
ved kontrol af arbejdssedler kontrollere, at arbejdet udføres.
* Baneudvalget skal sikre en nøjagtig registrering af den foretagne såning, sprøjtning,
gødskning og vanding på banens forskellige områder.
- Baneudvalget skal løbende sammen med chefgreenkeeperen vurdere
maskinparkens og banens stand og iværksætte de fornødne arbejder for at
opretholde den ønskede standard.
- Godkende og attestere alle nyindkøb og indkøb til banen på over
15.000 kr.
- Sikre sig, at medlemmerne og de øvrige udvalg orienteres om banearbejdet og
eventuelle ændringer i den spillemæssige stand forårsaget af arbejde,
herunder lukning af banerne eller dele af denne på grund af reparationer eller
vejrforhold. Evt. lukning skal oplyses på klubbens hjemmeside.
- Baneudvalget skal sørge for, at banepersonalet løbende får mulighed for at
dygtiggøre sig ved intern læring, deltagelse i kurser, årsmøder mv.
- Baneudvalgets medlemmer skal holde sig ajour med udviklingen inden for
banepasning, maskiner mm. eventuelt sammen med greenkeeperstaben.
Supplerende bemærkninger til ovenstående opgaver.
For at sikre en løbende forløb at baneudvalgets opgaver, er det vigtigt, at den afgående baneudvalgsformand overdrager at materiale, såsom rapporter, beretninger, regnskaber, budgetter, planer, arbejdssedler mv
Ansvarsområder for kassereren Hans Henrik Ebbesen:
Godkende betalinger i samarbejde med formanden
Stikprøvevis kontrollere den daglige bogføring
Foretage budgetopfølgning
Klargøre til regnskabsaflevering
Samarbejde med revisorerne
Udarbejde forslag til budget
Medlem af Eliteudvalget
Medlem af forretningsudvalget
Arbejdsopgaver
Moms:
halvårlig afstemning og indberetning til SKAT
Udarbejdelse af opgørelse omkring fradrag for fællesomkostninger, indgående moms
- 8A, hjælp Allan angående ansøgning og opgørelse til SKAT samt kontakt erklærende revisor
Løbende møder med Allan omkring regnskab og budget samt budgetopfølgning,
Ansvarsområder for Jan Hansen:
Formand Begynderudvalget
Formand for Sponsorudvalget
Årshjul begynder-/rekrutteringsudvalg
Januar/februar
Sammensætte/supplere udvalg
Planlægge rekrutteringstiltag / markedsføring
Afstemme træningsstart med træner
Marts
Igangsætning af rekrutteringstiltag (annoncering/FB m.m.)
”Spil med” – klubmedlemmers rekruttering – planlægges/gennemførelse primo april
Detailplan for begynderhold-datoer / kalender
Forberede/sammensætte begynderhold – info til begyndere
April / maj
Begynderopstart: indmeldelser / kaninfører/mentor tilknytning / klargøre/supplere låneudstyr / tilstedeværelse ved træninger/info materiale til begyndere/afstemme regelundervisning i forbindelse med træninger/separat?
Golfens dag / sammensætte hjælperhold / aktiviteter / træner – afvikle Golfens Dag – opfølgning i forhold til begynderdeltagelse / indmeldelser
Løbende: begynderes handicap regulering – spil med mentor/kaninfører på par 3 bane/stor bane/i optimistklub
Juni / juli
Evt. Flere begynderhold? – som april / maj begynderopstart
Koordinering med optimistklub / overlevering af begyndere til optimistklub
August/sept/okt
Opfølgning overfor begyndere sammen med optimistklub / begyndermatche m.v.
Nov/dec.
Evaluering
Sponsorudvalg – Årshjul:
Januar/februar
Afslutte sponsor-genforhandlings-aftaler med udløb 31.12.
Afstemme evt. korrektioner med sekretariat (ajourføre regneark med sponsoroversigt)
Marts/april
Fastlægge sponsormatch datoer / evt. company days datoer
Maj
Detailplan for gennemførsel / invitationer sponsormatch
Juni/juli
Gennemføre sponsormatch 1+2
Gennemgang af 30.6. sponsoraftaler og evt. genforhandling
Ajourføring af regneark med sponsoraterne
August/sept
Sponsormatch 3 – company days
Nov./dec.
Genforhandling af hovedsponsoraftale
Gennemgang / genforhandling af sponsoraftaler med udløb 31.12.
Budget sponsorindtægter
Løbende/ad hoc
Afdække / kontakt / møder sponsoremner
Indkalde / afholde sponsorudvalgsmøder
Afdække sponsormuligheder for indkommende forespørgsler
Afsøge/ansøge fonds-/støttemuligheder
2022 – sponsorkontakt ved. projekt ’ny skiltning’ / sponsortavler m.m.
Ansvarsområder for Ellen Søndergaard:
Formand for Husudvalget
Medlem af Velfærdsudvalget
Frivilligkoordinator
Arbejdsopgaver fordelt over hele året
Koordinere det frivillige arbejde i klubben.
Påse at den frivillige føler sig anerkendt for sin indsats for klubben
Arrangere og gennemføre frivilligmatchen
Styre budget for huset
Kontakt til rengøringspigen og de forskellige ”Klubhushold”, bestille rengøringsartikler m.m., tørre borde af og tømme askebægre udenfor, vande blomster 1 x ugentligt (i vintersæsonen), vaske viskestykker, tømme vaskemaskine m.m., være tovholder ved sociale arrangementer og mange andre opgaver, der kommer løbende.
Ansvarsområder for Brian Hedegaard:
Medlem af Juniorudvalget
Medlem af Baneudvalget
Arbejdsopgaver – fordelt over året
- bestyrelsens repræsentant i juniorudvalget.
- sammen med den siddende formand forvalte juniorudvalgets budget
- sørge for at juniorudvalgets arbejde fungerer og at egnede folk rekrutteres til det
- påse at trænerne er uddannede og har børneattest
- deltage i baneudvalgets arbejde(se opgaver for baneudvalget)