Danmarksturneringen 1 og 2 spillerunde.
Løb af stablen i den forgangne weekend og Morsø golfklub havde 3 af vores 4 hold i aktion, hold nr. 4 spiller først næste weekend pga. nye puljer da flere hold fra andre klubber har trukket sig og nye puljer skulle laves.
3. divisions holdet startede med at møde ærkerivalerne fra Skive på hjemmebane i en tæt kamp hvor Skive desværre trak det længste strå og vandt matchen med 7-5
De 5 point blev vundet af Simon Smedegaard – 2 point
og Mads Iversen og Morten Christoffersen som får 3 point for at vinde deres foursome.
Søndag var marginalerne på Morsø side og derfor vandt de på udebane mod Hjarbæk med de samme cifre som de tabte med om lørdagen 7-5.
Allan Hellegaard tager 2 point
Simon Smedegaard tager 2 point
Mads Iversen og Morten Christoffersen tager 3 point
Herre kval tog om lørdagen imod Nordvestjysk på hjemmebane og vandt en kneben sejr på 7-5.
Kristoffer Vilsgaard Pedersen – 2 point
Jens Bukh Villesen – 2 point
Emil Påske Korsgaard og Jesper Holm Laursen – 3 point
Søndag var herre kval holdet knap så gæstfrie som de havde været om lørdagen, Struer kom på besøg MEN blev sendt hjem med et ordentlig snitter og et kæmpe æg….nul point. Morsø vinder 12-0
Kristoffer Vilsgaard Pedersen – 2 point
Jens Bukh Villesen – 2 point
Andreas Bækhøj Nielsen – 2 point
Malte Seier Wittendorff Jensen og Flemming Bæk – 3 point
Emil Påske Korsgaard og Jesper Holm Laursen – 3 point
Hvilket betyder at Herrekval fører deres pulje med MAX point.
Senior kval skulle spille begge deres kampe på udebane hhv. Himmerland og Nordvestjysk.
Lørdag gik turen til Himmerland hvor de mødte sidste års suveræne puljevindere og det viste sig at være en for stor mundfuld…Morsø taber 4-9…. (det var ikke fair at give banen eller vejret skylden)
Anna-Grete Christensen – 2 point
Niels Christian Pedersen – 2 point
Søndag var det så en Nordvestjysk som stod for tur og det blev en god tur. Banen i natur-reservatet som plejer at volde os alle kvaler, og derfor er en svær bane at tage en udesejr på, blev tæmmet og en storsejr på 11-2 kom i hus.
Benny Saaby – 2 point
Niels Christian Pedersen – 2 point
Henrik Kristensen – 2 point
Jørgen Bak – 2 point
Conny Larsen og Niels Ole Jensen – 3 point
Samlet set kom Morsø´s klubhold ud af weekenden med 4 sejre og 2 nederlag og hev derved 8 ud af 12 point hjem.
Godt spillet alle sammen og tak for en hyggelig kamp weekend.