Farvel til en pioner
Ernst Dalgaard, som døde forleden, var blandt de allerførste morsingboer, der spillede golf. Han stiftede bekendtskab med spillet sidst i 1960`erne, hvor hans golfspillende søster og svoger under et besøg i Kolding introducerede ham til golfsporten.
Ernst blev på stedet ramt af golfbacillen, og da Nordvestjysk Golfklub blev stiftet, var han med fra starten. Han var fast fører/ passagerer i de biler, der i 1970`erne kørte til Klitmøller for at spille golf. Det velkendte Dalgaardske boldtalent gjorde, at han i løbet af 4 måneder kom ned i handicap 16. Han blev en af de første klubmestre i Nordvestjysk og den første, der lavede hole-in-one på banen.
Da man anlagde de første golfhuller på Mors var Ernst en af initiativtagerne, og han sad i den første bestyrelse for Morsø Golfklub.
Mange i klubben har haft glæde af at spille golf med Ernst og nydt godt af hans små fif om, hvordan man kunne spille det ædle spil.
Da Morsø Golfklub fejrede sit 40 års jubilæum påskønnede klubben hans indsats for golfsporten på Mors ved at give ham medlemsnummer 57-1.
Æret være Ernst Dalgaards minde.
På bestyrelsens vegne
Claus B. S. Hansen