I weekenden afholdte vi, ligesom de fleste golfklubber landet over klubmesterskab i slagspil.
I Morsø golfklub havde 52 spillere tilmeldt sig i 8 ud af de 12 mulige rækker og vi kunne derfor se frem til at kåre de 8 klubmestre som kunne gå banen rundt i færrest slag uden hcp over 2 runder på 2 dage.
Lørdagens runder blev afviklet uden problemer, nogle spillede flot golf medens andre kæmpede lidt med at få en fornuftig runde sat sammen, efter runden var klubben vært med grill pølser og brød på terrassen i det fantastiske vejr.
Søndagen var lidt mere af en udfordring da et tordenvejr over Himmerland satte en stopper for at der kunne tee´s ud kl. 8.00.
Turneringsledelsen valgte at udsætte starten i først 90 min og senere yderligere 90 min da tordenvejret blev hængende og lynnedslagene kom tættere og tættere på.
Der blev hentet rundstykker i byen og brygget kaffe til de som var mødt op og hygget på terrassen…medens tordnen buldrede over Himmerland.
Men ved 10 tiden begyndte det at klare op og spillerne fik lov til at komme på græs kl 11.00 med 3 timers forsinkelse.
Magnus Møller Nyby blev klubmester i Junior drenge u/13
2nd pladsen gik til Sigurd Hedegaard.
Malthe Seier Wittendorff Jensen blev klubmester i Junior herrer
2nd pladsen gik til Sebastian Markmøller Bro
Begge klubmestre i junior rækken var tog føring Lørdag og holdt fast i den i anden runde Søndag.
Karen Rolighed Jepsen vandt Dame veteran….Lørdag lagde Karen sig i spidsen med 7 slag og om Søndagen forsvarede hun føringen.
2nd pladsen gik til Birthe Møller.
Conny Larsen vinder Dame senior….Conny tog en føring Lørdag med 5 slag og udbyggede den til at vinde med 7.
2nd pladsen gik til Anna-Grethe Christensen
Svend Erik Dichmann vandt Herre Superveteran klassen efter at have lagt på 3 pladsen efter Lørdagens runde…3 slag efter nummer 1 som har får hentet og vinder med yderligere 3 slag.
2nd pladsen gik til Svenning Colding.
Niels Christian Pedersen vinder Herre Veteran suverænt…han tager om Lørdagen en føring på 10 slag ned til nummer 2 og om Søndagen blev der lagt 2 slag yderligere på.
2nd pladsen går til Mogens Kristensen
Carsten Pedersen vinder Herre Senior rækken lige så suverænt.. efter Lørdagens runde er han 8 slag foran nummer 2 og Søndag blev det til yderligere 5 slags forspring. Carsten går weekendens samlede bedste runder 148 slag….6 over par.
Allan Hellegaard vinder Herre rækken efter en drabelig afslutnings runde om Søndagen hvor mesterskabet først blev afgjort med de sidste put på hul 18. 3 spillere kunne reelt have endt i et omspil men putteren svigtede i det afgørende sekund.
Efter Lørdagens runde var Allan 5 slag efter den førende spiller men en super runde Søndag i 74 slag var nok til at tage sejren.
2nd pladsen …går til Michael Holst Jensen kun 1 slag efter Allan
Ligeledes 1 slag efter var Morten Christoffersen men Michael bliver 2´er basseret på de sidste 9 spillede huller.
Tillykke til alle vindere og 2 pladserne.
Tak til alle som deltog i klubmesterskabet……tak til alle som kom og kiggede på og heppede på deres favorit.
Tak til alle som hjalp med til at få det afviklet….grillet pølser etc
Og også en stor tak til Green keeperiet for at levere en super bane at spille på….