Byger kom i en lind strøm indtil 3 minutter før formanden skulle byde velkommen til de mange fremmødte. Men så skete underet – regnen stoppede og Michael Christensen riggede på rekordtid en mikrofon til, så vi kunne gennemføre standerhejsningen uden for.
Ernst Dalgaard, som var en af de allerførste morsingboer, der spillede golf, idet han startede i 1971 i Nordvestjysk, blev hædret ved at blive givet et forment medlemsnummer 57-1. Klubbens æresmedlem Erling Jensen blev også kaldt frem og begge d’herrer fik overrakt dels klubbens fane og Dannebrog af to af klubbens yngste medlemmer Meliina og Bastian, inden de hejste fanerne.
Kl. 13.15 steg en raket til vejrs og gav et kæmpebrag, der markerede starten på de to jubimatcher, der blev spillet.
Efter matchen var der dømt hygge i solskinnet på terrassen, inden man kunne sætte sig til bords og indtage noget særdeles velgrillet kød, som Mikkel Rolighed og Lars Thomas havde tilberedt.

Alt i alt et jubilæum, der vil blive husket længe.

Ernst Dalgaard(t.v.) var en af de første morsingboer, der spillede golf. Ved standerhejsningen blev han tildelt et nyt medlemsnummer, nemlig 57-1. Her er han flankeret af klubbens æresmedlem Erling Jensen.