Det er efterhånden en tradition, at KOP OG KANDE-matchen åbner sæsonen i Morsø Golfklub. Dagen startede med morgenmad og ved standerhejsningen hilste formanden den nye sæson velkommen og bad om, at endnu flere tager et lille nap i klubben. I klubhuset er der fremlagt lister over de arbejdsopgaver, klubben søger frivillige til, og som medlemmerne kan skrive sig på.

Efter at Dannebrog, klubbens flag og hovedsponsor Jyske Banks flag var strøget til top på klubbens tre flagstænger tørnede 58 spillere ud til 18 huller i kolde men tørre aprilvejr. Senere startede 19 spillere på en 9-hullers match.

Vinderne i c-rækken blev 1. Åse Pilmann Mehl 37 p. 2. Mikkel Rolighed ligeledes med 37 p. og Ole Olesen med 35 point.

B-rækken blev vundet af Torben Krarup Møller med flotte 38 p. Tommy Bech fik 36 p og sluttede på 2. pladsen, marginalt bedre end Jens Søndergaard, der  ligeledes fik 36 p.

I A-rækken var Carsten Pedersen et mulehår bedre end Klaus Søgaard, der begge fik 37 p. Allan Hellegaard på tredjepladsen spillede banen i par.

I 9-hullers matchen var Jonna Bovbjerg flyvende med imponerende flotte 26 p! John Lund Agenskov indtog 2. pladsen med 19. Gunnar Emil Futterup fik ligeledes 19 p. på 3. pladsen.

Efter præmieoverrækkelsen i klubhuset takkede deltagerne sponsoren Kop og Kande for de flotte præmier ved at udråbe et trefoldig leve.

Alt i alt en god start på sæsonen!