Nyt fra bestyrelsen – oktober 2022

• Alt tyder på at vi kommer ud af regnskabsåret med sorte tal. Derimod bekymrer det, at 110 medlemmer enten har meldt udmelding eller vil skifte til anden medlemskategori per 1.1. Vi håber på, at en del vil af disse vender tilbage, når tiderne bliver bedre.
  • Resultatet af den tilfredshedsundersøgelse, der blev gennemført i sensommeren, er meget positivt. 349 medlemmer og 131 gæster gav en vurdering af klubhuset, træningsfaciliteter, træningen, banen, priser og produkter, proshop, atmosfæren i klubben samt ledelse og information. 96 golfklubber fra hele Danmark har været igennem undersøgelsen i år og Morsø Golfklub er rangeret som nr. 7 ud af disse 96. Et meget flot resultat! Især roses den gode tone, atmosfæren, det flotte klubhus og træningen i klubben. Greenkeeperiet og vi andre kan glæde os over den store tilfredshed, der er med greens. Klubbens Par 3 bane rangeres til at være blandt de 10 bedste i landet. Derimod var der kritik af de mangelfulde afstandsmarkeringer og slidte måtter på drivning rangen, samt at der af og til ingen træningsbolde var her. Men samlet set kan vi være meget stolte over undersøgelsen.
  • Også i år nåede vi målet med at 100 personer gav klubben en gave på kr. 200 – Tak for det! Det medfører, at vi kan søge momsrefusion næste år.
  • Da broen over åen ved hul 15 er stærkt medtaget af vejr og vind, ønskes den rørlagt. Ansøgning herom er sendt til kommunen.
  • Energiselskabet Norlys har betalt for og opsat to ladestandere på P-pladsen.
  • Arbejdslørdagen er fastlagt til d. 5.11. Reserver venligst formiddagen.
  • Allan Ritter Hansen, som de seneste par år har arbejdet i greenkeeperiet, har fået andet arbejde.
  • De stigende varme- og el-udgifter har medført, at vi har slukket for strømmen til kølerummet og der sættes ”timere” på automaterne, således at de ikke bruger unødigt strøm. Rumtemperaturen i klubhuset er sat på et absolut minimum.
  • Klubhuset bliver varmet op af naturgas, som jo er blevet svimlende dyrt. Energikonsulent Jesper Bilstrup har undersøgt alternative energikilder og deltog i bestyrelsens møde d. 17.10. Hans klare anbefaling er, at vi får installeret et jordvarmeanlæg. Jesper fremlagde flere beregninger, der alle understøttede dette. Bestyrelsen overvejer nu situationen og evt. finansieringsmuligheder.